“Botania” realizē nacionālas nozīmes tīklošanas konferenci “Modināt zinātkāri!”    

Bez kategorijas

Veicināt zināšanu un pieredzes apmaiņu, sekmēt sadarbību un partnerību: šādi mērķi izvirzīti pirmajai tīklošanās konferencei “Modināt zinātkāri!” Nacionālā botāniskā dārza vides izglītības centrā “Botania”. 

Nacionālā botāniskā dārza vides izglītības centrā “Botania” 6. novembrī  norisinājās pirmā konference “Modināt zinātkāri”.  Tā pulcēja zinātnes, dabas un vides izglītības centru speciālistus no visas Latvijas. Konferences mērķis bija stiprināt izpratni par izglītības centru lomu un ieguldījumu mūsdienīgā izglītībā, dalīties ar labās prakses piemēriem, veicināt diskusijas, bet galvenais – stiprināt sadarbību un partnerību, veidot kopīgu projektu ieceres. Ar saviem pieredzes stāstiem dalījās Zinātnes centrs “Vizium”, Kosmosa izziņas centrs, Dabas aizsardzības pārvaldes dabas izglītības centri, izglītības datorspēļu veidotāji “TAPP”, Latvijas Dabas muzejs un vides izglītības centra “Botania” pārstāvji. 

Galvenā konferences tēma – “Pašvadītas nodarbes zinātnes, dabas un vides izglītības centros kā intereses ierosmes instruments. Izaicinājumi un iespējas”. “Tēma izrādījās patiesi aktuāla visiem dalībniekiem. Konference sniedza platformu, kurā apmainīties ar idejām, kā šādi centri var veicināt zinātnes un dabas izpratni, kā arī rosināt jauniešus (un ne tikai jauniešus) aktīvi iesaistīties vides izglītībā,” pauž NBD vides izglītības centra “Botania” kuratore Laura Līdaka. 

Konferences laikā tika aplūkoti vairāki aktuālie temati, tostarp: 

  • Kopīgais un atšķirīgais: kādas pašvadītās nodarbes un aktivitātes tiek piedāvātas apmeklētājiem? Kādi ir galvenie izaicinājumi un risinājumi, ar ko ikdienā saskaras izglītības centri? 
  • Inovatīvi rīki un praktiski paņēmieni: kā veiksmīgi izmantot izglītībai dažādus rīkus – no vienkāršām pašdarinātām lietām līdz sarežģītām tehnoloģijām? 
  • Atbalsts formālajai izglītībai: kā zinātnes un dabas izglītības centri sadarbojas ar skolām un skolotājiem, integrējot aktivitātes mācību programmās? 
  • Auditorijas piesaiste un paplašināšana: kā sasniegt un piesaistīt vairāk cilvēku, veidojot attiecības un sadarbojoties ar citiem projektiem? Kādi ir radoši un efektīvi veidi, kā strādāt ar jaunām sabiedrības grupām? 

Konferences dalībnieki atzina, ka sadarbība un pieredzes apmaiņa ir būtiski nepieciešama, lai attīstītu zinātnes, dabas un vides izglītības centru darbu un stiprinātu šo centru lomu sabiedrības izglītošanā. Tika diskutēts arī par nākotnes prioritātēm un iespējām, kā turpmāk pilnveidot šāda veida izglītības programmas un aktivitātes, kā uzlabot savstarpējos sadarbības veidus. 

Konferences noslēgumā pasākuma apmeklētāji varēja vērot mākslinieces “Waterflower” perfomanci, kurā impulsus skaņu celiņam un dzīvajām vizuālizācijām radīja Nacionālā botāniskā dārza augi un dārzā atrodamās sēnes. Daba turpina iedvesmot! 

Konference tika īstenota ar Latvijas Vides aizsardzības fonda atbalstu projekta Nr. 1-08/34/2024 “Vides izglītības programmas pilnveidošana un paplašināšana Nacionālajā Botāniskajā dārzā 2. kārta” ietvaros.